Nu. Întâi „zicem că azima Legii Vechi a
fost chipul pâinii celei adevărate (In 6.31) care s-a pogorât din cer, pe care și
Trupul Său Hristos a numit-o. Precum și
junghierea mielului Paștilior Legii Vechi a fost chipul junghierii
Mielului celui adevărat, adică a lui Hristos Fiul lui Dumnezeu Tatăl, precum și
altele ale Legii Vechi au fost chipuri ale acestora din Legea Nouă, de care nu
este nici o îndoială, de vreme ce au trecut umbrele și chipurile Legii și darul
a venit prin Iisus Hristos. Deci trebuie să se deosebească adevărul de chipuri,
ca să nu fie chipul și adevărul totuna.”[1]
Ortodocși,
considera Vechiul Testament umbra Noului
Testament vezi (Ioan 1.16 -17) „16 și
din plinătatea Lui noi toţi am primit şi har pentru har,17căci legea
prin Moise s'a dat, dar harul şi adevărul prin Iisus Hristos au venit” și (Ev
10.1) „1 Într'adevăr, având doar umbra bunurilor
viitoare, şi nu chipul însuşi al lucrurilor, cu aceleaşi jertfe care ne'ncetat
se aduc an după an, legea nu-i poate niciodată face desăvârşiţi pe cei
ce se apropie.”
Ortodocși
nu iau ce la convine din Vechiul
Testament și din Noul Testament. În Vechiul Testament era ierarhie clericală,
locaș de cult, templu, jertfe, slujbe, sărbători etc. și în Biserica Noului Testament a ortodocșilor
acestea se găsesc pentru că Iisus a afirmat (Mt. 5.17) „17 Să nu socotiţi că am
venit să stric legea sau profeţii; n'am venit să stric, ci să plinesc.”
[1] Protos. Nicodim Mandiță, Dumnezeiasca
liturghie cu însemnătatea ei, Editura „Bunavestire”, Bacău, 1994, p. 80.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu