Primele Simboluri de credință folosite în Biserică sunt:
Simbolul „Sfântul Irineu ( + 202) [...], Simbolul Apostolic [...], Simbolul Bisericii din Ierusalim [...], Simbolul Bisericii din Antiohia [...], Simbolul Bisericii Romane [...], Simbolul Bisericii din Alexandria [...], Simbolul Bisericii din Cipru [...], Simbolul Bisericii din Cezareea Palestinei [...], Simbolul de la Niceea 325 [...], Simbolul Atanasian”[1]
Simbolul „Sfântul Irineu ( + 202) [...], Simbolul Apostolic [...], Simbolul Bisericii din Ierusalim [...], Simbolul Bisericii din Antiohia [...], Simbolul Bisericii Romane [...], Simbolul Bisericii din Alexandria [...], Simbolul Bisericii din Cipru [...], Simbolul Bisericii din Cezareea Palestinei [...], Simbolul de la Niceea 325 [...], Simbolul Atanasian”[1]
În urma Sinodului I Ecumenic (325) și al Sinodului al II-lea Ecumenic (381) s-a elaborat Simbolul de credință oficial al Bisericii Creștine Ortodoxe.
Simbolul
Niceo-Constantinopolitan (381 d.Hr.):
Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl
Atoțiitorul,
Făcătorul cerului și al pământului,
văzutelor tuturor și nevăzutelor.
Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui
Dumnezeu,
Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut, mai
înainte de toți vecii.
Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din
Dumnezeu adevărat,
Născut, iar nu făcut, Cel de o ființă cu
Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
Care pentru noi oamenii și pentru a
noastră mântuire
S-a pogorât din ceruri
Și S-a întrupat de la Duhul Sfânt și din
Maria Fecioara
Și S-a făcut om.
Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui
Pilat din Pont,
Și a
pătimit și S-a îngropat.
Și a înviat a treia zi, după Sfintele
Scripturi.
Și S-a suit la ceruri și șade de-a dreapta
Tatălui.
Și iarăși va să vină cu slavă, să judece
viii și morții,
A Cărui Împărăție nu va avea sfârșit.
Și întru unul Duhul Sfânt, Domnul de viață
făcătorul,
Carele din Tatăl purcede,
Cela ce împreună cu Tatăl și cu Fiul este
închinat și slăvit,
Care
a grăit prin prooroci.
Întru
una, sfântă, sobornicească și apostolească Biserică,
Mărturisesc un Botez întru iertarea
păcatelor,
Aștept învierea morților și viața veacului
ce va să fie.
Amin!
[1] Ieromonah Nicodim
Sachelarie, Pravila Bisericească, Ediţia a III-a, Editata de Parohia Valea Plopului Jud. Prahova,
1999, p.137-141.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu